Skip to Content

3.C tanulmányi kirándulása

A legjobb kirándulás

A kirándulás mindig élményekkel tölt fel mindenkit. Május 25-én végre elmentünk a várva várt útra. Cél: Balatonfüred és Tihany. Minden nagyon szép volt. Balatonfüreddel kezdődött az út. A Tagore sétány és emlékfa park volt az első helyszín. A nevét egy hindu költőről kapta, aki a Szívkórházban gyógyult meg. A parton nézegettük a tőkés récéket és a hattyúkat. Sajnos egy angolna holttestet is láttunk. Szegény hal! Másodszor a Kossuth Lajos savanyúvíz forráshoz mentünk inni. A víz tán ott a legfinomabb. A Füredi Panteonban olyan híres embereknek állítottak emléktáblát, akik Balatonfüredhez kötődtek. A Halász-Révész szobor a Balaton mellett élt emberek két fő foglalkozására hívja fel a figyelmet. Volt egy vicces nevű városnéző kisvonat: Liliput. A hajókázást el kellett felejtenünk, mert a mérges szelek feldöntötték volna a hajót.

Tihanyban a Belső-tó is olyan szép volt, mint kristálytiszta vizet látni egy pohárban, amikor rásüt a nap és fénylik. A Magyar Királyok Történelmi Panoptikumában és Kalózmúzeumban a kalózok kicsit rémisztőek voltak. A királyok közül csak II. Béla volt ijesztő, mert szegény vak volt. A Marcipán Múzeumban láthattunk 30 kg, 25 kg és 1 kg súlyú marcipánból készült szobrot is.

A boltokban négy dolog volt a legkeresettebb: a labdák, a napszemüvegek, a zselés trutyik és a pattanós ördögpatronok.

Útközben megálltunk fagylaltot enni. Egyszer csak megjelent Adrián egy csíkos, fehér; Martin pedig egy csíkos, sárga partiszemüvegben.

A Bencés Apátsági Templom altemplomában nyugszik I. András király. Figyelemmel tiszteltük meg gyönyörű sírját.

Mikor mentünk haza a kicsi labdám vidított fel, hogy már nem látunk mást.

Az útról mindent elmeséltem anyunak. Ő nagyokat nevetett a vicces történeteken. Az út emlékei még ma is a fejemben kavarognak. A jövő évben milyen kirándulás lesz?

Majd arról is írok fogalmazást.

Bodó Angelika 3.c

Az osztálykirándulás

Már szeptemberben vártam az osztálykirándulást. Izgatott voltam.

- Mikor lesz? - kérdeztem anyát.

- Még sokára. - válaszolta.

Sok várakozás után május 25-én elmentünk kirándulni. Reggel 8 órakor indultunk. Veszprémen keresztül mentünk. Utazásunk 1 óra 20 percig tartott. Balatonfüreden kiszálltunk a buszból. Először a Tagore sétányon sétáltunk végig, és a Kossuth Lajos savanyúvíz forráshoz is elmentünk, hogy az ivócsarnokban megkóstoljuk a vizet. Mikor a Füredi Panteonhoz érkeztünk, híres emberek emléktábláit láthattuk. A Halász-Révész szobor szép volt. Liliput nevű kisvonattal városnézésre indultunk. Hajóval szerettünk volna átmenni Tihanyba, de nagyon fújt a szél. Így a tanító nénikkel együtt a busz mellett döntöttünk.

A falu nagyon szép volt. Először a Magyar Királyok Történelmi Panoptikumát és Kalózmúzeumot tekintettük meg. Majd a Marcipán Múzeum következett, ahol gyönyörű műalkotásokat láttunk: pl.: Micimackó, Füles, mesehősök, egy kert marcipánból és sok más.

A múzeum előtti boltban sok különleges dolgot lehetett kapni. Nagyon sokan vásároltunk, beleértve magamat is. Anyáéknak vettem egy hajót, meg magamnak is valamit, aminek már nem tudom a nevét. Meglátogattuk a Bencés Apátsági Múzeumot is. A templom belseje gyönyörű volt. A nap végén busszal indultunk haza.

Nagyon fáradt voltam, de ez volt életem legszebb kirándulása.

Benkő Noémi 3.c

A nagyszerű kirándulás

Május 25-én osztálykiránduláson voltunk. 8 órakor jött értünk a busz.
Alig vártuk, hogy megérkezzünk.
Amikor odaértünk Balatonfüredre, ettünk, ittunk, mert a buszon nem lehetett. Amíg étkeztünk, pár gyerek észrevett egy szép kutyát, és rögtön odafutottak hozzá. Elnevezték Buldózernek. Innét már gyalog mentünk tovább. Balatonfüreden megnéztük a Tagore sétányt és az emlékfa parkot. Láttunk sok kacsát és hattyút. Nagyon szép volt. Amikor elkanyarodtunk balra, ott volt a Kossuth Lajos savanyúvíz forrás. Az ivócsarnokot a Szívkórház, egy hotel és a Füredi Panteon vette körül. Itt sok híresség emlékköve látható kint a falon. Fel sem tudom sorolni, olyan sokan voltak. Innét a hajóállomás felé vettük az irányt. Azok az emberek, akik régen itt éltek, általában halászok vagy révészek voltak. Nekik állítottak szobrokat, hogy emlékezzünk rájuk. A Liliput kisvonattal utaztunk egy darabig, majd busszal mentünk át a félszigetre.

Tihanyban fagyiztunk egy jót. A Marcipán Múzeumban nagyon sok kedves figurát láttunk. A Kalózmúzeumban láthattuk Feketeszakáll és Féllábú Jack alakjait is. Jó volt nagyon. A gyönyörű Apátságot is megtekintettük. Lementünk az altemplomba. Onnét kiindulva pár kiállítást is megnéztünk. A Magyar Királyok Történelmi Panoptikuma is nagyon érdekes volt. Láthattuk olyan magyar királyok szobrát is, akikről az órákon tanultunk. Nagyon érdekes volt az összes hely, ahol jártunk.

Két boltban vásárolhattunk is. Én az első boltban vásároltam egy hűtőmágnest. Páran vettünk jégkását. Péter Rebitől, a barátnőmtől kaptam a hideg italt. Hazafelé menet jót játszottunk a buszban. Nagyon meleg időnk volt. Szörnyen elfáradtam, mire hazaérkeztünk.

Anyának rögtön elmeséltem, hogy milyen jó volt a kirándulás.

Vonnák Jázmin 3.c

A kirándulás képei megtekinthetők itt!